دوره 1، شماره 3 و 4 - ( 7-1394 )                   جلد 1 شماره 3 و 4 صفحات 209-217 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

پورهمرنگ نسرین. صنعت فرهنگ و بازی های رایانه ای. فصلنامه نقد کتاب علوم اجتماعی. 1394; 1 (3 و 4) :209-217

URL: http://ssbr.faslnameh.org/article-1-75-fa.html


کارشناسی ارشد
چکیده:   (1042 مشاهده)
هشتمین ویرایش از کتاب بازی‌های رایانه‌ای و فرهنگ‌های رسانه‌ی جدید؛ راهنمای مطالعات بازی‌های دیجیتال دربرگیرنده‌ی 42 مقاله از نویسندگان مختلف است. این کتاب که با همت و ویراستاری یوهانس فروم و الکساندر آنگر منتشر شده، دربرگیرندۀ مطالعات تجربی و چشم‌اندازهای نظری و تحلیلی است. کتاب اگرچه شامل مقالاتی از نویسندگان مختلف است، نکتۀ مشترکی در همۀ این مقاله‌ها به چشم می‌خورد که همان روابط فرهنگی و اجتماعی موجود در بازی‌هاست. برهمکنشی بازیکنان واقعی و مجازی، محتوای اجتماعی بازی‌ها، جنبه‌های آموزشی و فرهنگ پدیدآمده از شیوه‌های تبلیغی رسانه‌های جدید دیجیتالی، از جمله نکاتی هستند که محور تحقیقاتی نویسندگان مقاله‌ها را تشکیل می‌دهند. علاوه بر تأکیدی که نویسندگان روی جنبه‌های تعاملی و انتخابگری بازی‌ها به عمل آورده‌اند، باید به مورد مهم دیگری نیز اشاره کرد که همان خشونت رایج در این‌گونه بازی‌هاست.
متن کامل [PDF 370 kb]   (939 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۴/۵/۷ | پذیرش: ۱۳۹۴/۵/۷ | انتشار: ۱۳۹۴/۵/۷

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه نقد کتاب علوم اجتماعی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Social science Quarterly Book Review

Designed & Developed by : Yektaweb